با يكى از اساتيد بزرگوارم اعنى جناب آية اللّه، علّامه آقا سيّد محمد حسن الهى تبريزى (روحى فداه) كه دستور العمل سير و سلوك كسب مىكردم پرسشهايى پيش مىآوردم و آن جناب جواب مىفرمود؛ و هر گاه سؤالاتم به تسلسل مىافتاد، مىفرمود: إن شاء اللّه چند بار شكار بفرماييد پاسخ اين پرسشها روشن مىشود.....
با يكى از اساتيد بزرگوارم اعنى جناب آية اللّه، علّامه آقا سيّد محمد حسن الهى تبريزى (روحى فداه) كه دستور العمل سير و سلوك كسب مىكردم پرسشهايى پيش مىآوردم و آن جناب جواب مىفرمود؛ و هر گاه سؤالاتم به تسلسل مىافتاد، مىفرمود: إن شاء اللّه چند بار شكار بفرماييد پاسخ اين پرسشها روشن مىشود.
اين بيان استاد (رضوان اللّه عليه) كلامى كامل شايان بسيار آفرين و سزاوار تمجيد و تحسين، و مورد تدبر و تحقيق و تنقيب است چه اين كه به تعبير آن جناب شكار كردن كه نتيجه عرفان عملى است موجب علم ذوقى و شهودى است و آن دارايى است، و اما عرفان نظرى علم مفهومى و دانايى است، و عمده دارايى است كه ذوقى است. در علم عرفان از اين دارايى تعبير به ذوق مىشود.
با يكى از اساتيد بزرگوارم اعنى جناب آية اللّه، علّامه آقا سيّد محمد حسن الهى تبريزى (روحى فداه) كه دستور العمل سير و سلوك كسب مىكردم پرسشهايى پيش مىآوردم و آن جناب جواب مىفرمود؛ و هر گاه سؤالاتم به تسلسل مىافتاد، مىفرمود: إن شاء اللّه چند بار شكار بفرماييد پاسخ اين پرسشها روشن مىشود.
اين بيان استاد (رضوان اللّه عليه) كلامى كامل شايان بسيار آفرين و سزاوار تمجيد و تحسين، و مورد تدبر و تحقيق و تنقيب است چه اين كه به تعبير آن جناب شكار كردن كه نتيجه عرفان عملى است موجب علم ذوقى و شهودى است و آن دارايى است، و اما عرفان نظرى علم مفهومى و دانايى است، و عمده دارايى است كه ذوقى است. در علم عرفان از اين دارايى تعبير به ذوق مىشود.
با يكى از اساتيد بزرگوارم اعنى جناب آية اللّه، علّامه آقا سيّد محمد حسن الهى تبريزى (روحى فداه) كه دستور العمل سير و سلوك كسب مىكردم پرسشهايى پيش مىآوردم و آن جناب جواب مىفرمود؛ و هر گاه سؤالاتم به تسلسل مىافتاد، مىفرمود: إن شاء اللّه چند بار شكار بفرماييد پاسخ اين پرسشها روشن مىشود.
اين بيان استاد (رضوان اللّه عليه) كلامى كامل شايان بسيار آفرين و سزاوار تمجيد و تحسين، و مورد تدبر و تحقيق و تنقيب است چه اين كه به تعبير آن جناب شكار كردن كه نتيجه عرفان عملى است موجب علم ذوقى و شهودى است و آن دارايى است، و اما عرفان نظرى علم مفهومى و دانايى است، و عمده دارايى است كه ذوقى است. در علم عرفان از اين دارايى تعبير به ذوق مىشود.
منبع: هزار و یک کلمه، جلد 5- انسان درعرف عرفان