تاریخ انتشار: 1399/03/14
1- به بسم الله الرحمن الرحيم است سراسر انچه قران كريم است
2 -بحق ميگويمت اى يار مقبل كه قران است تنها دفتر دل
3 -زما صدها هزاران دفتر دل بيك حرفش نمى باشد معادل
4 -بود هر دفتر دل در حد دل ازين دل تا دل انسان كامل
5 -در آحاد رعيت شخص و اررث كه ملك آخرت را هست حارث
6 -همه آثار علميش به هر حد بود رشحى زقران محمد ص
7 -ندارد فاتحه حد و نهايت چه قران اندر و باشد بغايت
8 -بود بسم الله اين سوره برتر زبسم الله سورتهاى ديگر
9 -مر اين ام الكتاب آسمانى بود سپر لوحه سبع المثانى
10- چه قرانرا مراقب هست محفوظ زكتبى گير تا در لوح محفوظ
11- لذا در هر يكى از اين مراتب بود بسم اللهش با او مناسب
12-بود فاتحه در بسم الله خويش كه از بسم الله ديگر بود بيش
13- بود خود بسمله در نقطه با كه نقطه هست اصل كل اشياء
14- ولى اين نقطه كتبى نمود است از آن نقطه كه خود عين وجود است
15- چو نطقه آم د اندر سير حبى پديد آمد از و هر قشر و لبى
16- بود قران كتبى آيت عين بود هر يات او رايت عين
17- الف در عالم عينى الوف است بمانند الف ديگر حروف است
18- حروف كتبيش باشد سياهى حروف عينيش نور الهى
19- حروف عينيش را اتصال است حروف كتبيش را انفصال است
20- كه اينجا بوم فصل است جدايى است و آنجا يوم جمع است و خدايى است
21- تو را خود سر سر تو است قاضى ندارد حال و استقبال و ماضى
22- كه آن خود مظهرى از يوم جمع است ولو آن همچو شمس و اين چو شمع است
23- چه يوم جمع يوم الله واصل است فروع يوم جمع ايام فصل است
24- قضا جمع و قدر تفضيل آنست خزائن جمع و اين تنزيل آنست
25- قضا علم الهى هست و حشراست قدر فعل الهى هست و نشراست
26-وليكن علم و فعلى گاه بينش چو ذات او بود در آفرينش
27- قضا روح و قدر باشد تن او گل و گلبن او گلشن او
28- ابد در پيش دارى اى برادر ادب را كن شعارسول اكرم خود سراسر
29- در اول اردحدوث ما زمانى است دگر ما را بقاى جاودانى است
30- گرت حفظ ادب باشد مع الله شوى از سرسر خويش آگاه
31- بر آن مى باش تا با او زنى دم چه ميگويى سخن از بيش و از كم
32- چنانكه هيچ امرى بى سبب نيست حصول قرب را غير ادب نيست
33- ادب آموز نبود غير قران كه قران مادبه است از لطف رحمان
34- بيازين مادبه بر گير لقمه نيابى خوشتر از اين طعمه طعمه
35- طعام روح انسان است قران طعام تن بود از آب و از نان
36- نگر در سوره رحمن كه انسان بود در بين دو تعليم رحمان
37- گر انسانى بقرانى معلم بيان تست رحمانى مسلم
38- لبانت را گشا تنها بيادش هر آنچه جز بيادش ده ببادش
39- چو مردان حقيقت باش يك رو خدا گو و خدا جو و خدا جو
40- سقط گفتن چو بر تو چيره گردد تر آئينه دل تيره گردد
41- چو دل شد تيره آثار تو تيره است چو سر باب و فرزند و بنيره است
42- اگر اندر دلت ريب و شكى نيست صراط مستقيم بيش از يكى نيست
43- ترا قران بدين آيين اقوم هدايت مى كند و الله اعلم
برچسبها: سایت استاد رمضانی, [۲۹.۰۵.۲۰ ۱۸:۴۰] علامه حسن زاده, علامه, عرفان, علما, بزرگان, سیروسلوک،عرفان عملی, فلسفه, هندسه, نجوم, شعر, علوم, علم, عرفان اسلامی, شیخ عارف؛ واصل به مقام قرب, الله, فانی به الله, باقی بلله, فقیه, فقیه صمدی, عارف مکاشف, مکاشفه, حساب, محقق, متحقق, اسرار, اشعار, تفسیر انفسی, حسن زاده, آملی, ریاضیات, جبر, کمال, انسان, انسان کامل, عرش, عرفانی, عرفا, زندگینامه, اثر, آثار, شعر عرفانی, قم, تهران, بزرگان, مشاهیر, جملات, جملات ناب, نکات ناب, اساتید, فنون, معارف, تدریس, واصل, عارف واصل, فصوص, علامه طباطبایی, ابن سینا, پندهای حکیمانه, دستور اخلاقی, توصیه های سیرسلوکی, دستو رالعملهای عرفانی، کتاب عرفانی، عرفان عملی ، ابن عربی ، سهروردی ، سبک زندگی، سبک زندگی قرآنی ، سبک زندگی ایرانی، فلسفه غرب، علامه، حضرت علامه، ابوالفضائل، موسسه ، موسسه آوای توحید، آوای توحید، موسسه علمی تربیتی آوای توحید، مدرسه معرفتی،ملاصدرا، متعالیه، سبزواری ، ملاهادی، شعرانی، قمشه ای ، رهبری، امام خمینی، عرفان نظری، صدرالدین قونوی، استاد ضیایی، استاد صمدی، استاد حسینی ، استاد حسن رمضانی، استاد یزدان پناه، استاد حسین علیپور ، استاد خسروپناه، علامه طباطبایی، الهی طباطبایی، آموزش مجازی، علوم انسانی، علوم اسلامی توحید ، انسان کامل، حوزه علمیه قم، حرم مطهر، حرم ، عرفا، صوفیه، عارفان صدراسلام، خانقاه، خواجه نصیرالدین طوسی، وحدت وجود، حرکت جوهری ، فیلسوف، فلسفه اسلامی، مصباح الانس
نظرات